Behöver du göra en felanmälan?

Här hittar du information om var och hur du kan registrera din felanmälan.

Tips innan du gör en felanmälan

Här hittar du instruktionsfilmer på vanliga frågor kring felanmälan i din bostad.

Garantifel

Här felanmäler du garantifel i din bostad. Innan du gör en felanmälan, ta en titt i föreningens Bopärm. Där hittar du vanliga frågor om felanmälan.

Skapa en felanmälan här

Akuta ärenden

Vid akuta ärenden behöver du göra en anmälan direkt till din tekniska förvaltare eller fastighetsjour. Kontaktuppgifter hittar du på anslagstavlan i ditt trapphus.

Vitvaror i kök

Här hittar du information om hur du registrerar din felanmälan som rör vitvaror i ditt kök.

Mer information hittar du här.

Vitvaror i badrum

Här hittar du information om hur du registrerar din felanmälan som rör vitvaror i ditt badrum.

Mer information hittar du här.

Kontakt - felanmälan

Har du fortfarande frågor efter att du lämnat ett garantiärende? Om det rör en pågående felanmälan svarar du bara det mejl du fått från oss.

Kontakta eftermarknad vardagar mellan kl 8-11.

Mejl: eftermarknad@ikanobostad.se

Telefon: 010– 330 42 20

Övriga frågor

Allmänna utrymmen

Vänd dig till bostadsrättsföreningens styrelse om du har frågor om allmänna utrymmen så som sopstationer, tvättstugor, källare, garage etc. De kommer i sin tur ta kontakt med föreningens förvaltning.


Tv, bredband eller telefoni

Behöver du felanmäla TV, bredband eller telefoni ska du vända dig direkt till din leverantör för dessa tjänster.


Behöver du fler nycklar?

Kontakta styrelsen i din bostadsrättsförening.

 

OBS!

Kom ihåg att du som bor i bostadsrätt själv ansvarar för att hålla bostaden i gott skick genom underhåll och reparationer av t.ex. väggar, golv och snickerier. Du som medlem i bostadsrättsföreningen debiteras för sådana ärenden som är självförvållade/handhavandefel eller som inte omfattas av garantin.